Onze kwalitatief hoogstaande terminal in West-Brabant, gelegen op een strategische locatie aan het Wilhelminakanaal, behandelt en vervoert dagelijks tientallen ladingen half- en eindfabrikanten. De containerterminal is een van de grootste logistieke draaipunten in Nederland.
De kade in Oosterhout is 350 meter breed en omvat totaal 25.000 m2 en wordt bewerkt door 3 brugkranen en 4 reachstackers. Daarnaast maakt Rietveld Logistics Group gebruik van een ”externe” kade op het industriegebied Vijf Eiken in Oosterhout.
Naast de operationele opslag op de kades in Oosterhout is er sinds 2019 een locatie toegevoegd op loopafstand van de hoofdlocatie aan de Visserijweg, met een containeropslagcapaciteit van 15.000 m2.
Extra informatie
Barge Terminal
De container terminal heeft een directe aansluiting op het Wilhelminakanaal waardoor de verbinding met de wereldhavens Rotterdam en Antwerpen uitstekend is. OCT heeft wekelijks 24 afvaarten op terminals in Rotterdam en 5 afvaarten op terminals in Antwerpen.
De vraag naar maatoplossingen voor vervoer neemt toe door de verslechterde bereikbaarheid op het wegennet, milieuvraagstukken en de spilfunctie van Nederland in Europa als het om transport gaat.
Rietveld Logistics Group anticipeert op deze ontwikkelingen. In de toekomst zal ook vervoer via spoor worden aangeboden.
OCT (dochter bedrijf Rietveld Logistics Group) heeft sinds 1 december 2009 de AEO-status.
Brandstoftoeslag
Op al onze tarieven is een brandstoftoeslag van toepassing zoals vanaf 01-01-2007 ingevoerd. Elke stijging van 2,5% van de brandstofprijs zal resulteren in een wijziging in de brandstoftoeslag van 1%, met 01 januari 2007 als zogenaamde nullijn met een literprijs van € 0,962. We hanteren hierbij de brandstofprijzen die op www.oliecentrale.nl gepubliceerd worden.
Brandstoftoelage %
- 2024
- 2023
- 2024
- 2023
West Brabant Corridor
Binnen de WBC bundelen BTT Multimodal Container Solutions, Combined Cargo Terminals (CCT) Moerdijk en Oosterhout Container Terminal (OCT) containerlading op de route tussen Tilburg, Oosterhout, Moerdijk en Rotterdam.
De WBC ontstond vanuit het sector brede containerbinnenvaartoverleg dat het Havenbedrijf Rotterdam in 2017 initieerde naar aanleiding van de oplopende wachttijden voor containerbinnenvaartschepen aan de deepsea-terminals in de Rotterdamse haven.
ONZE SERVICE
Onze kwalitatief hoogstaande terminal in West-Brabant, gelegen op een strategische locatie aan het Wilhelminakanaal, behandelt en vervoert dagelijks tientallen ladingen half- en eindfabrikaten.
- Directe aansluiting op het Wilhelminakanaal
- Wekelijks 24 afvaarten op terminals in Rotterdam
- Wekelijks 5 afvaarten op terminals in Antwerpen
- Maatwerk oplossingen